Zdrowa, pyszna i nisko-węglowodanowa kolacja – omlet

Przepyszny, zdrowy i nisko-węglowodanowy omlet, idealny na kolację!

Przepyszny, zdrowy i nisko-węglowodanowy omlet, idealny na kolację!

Poniżej przedstawiam Wam przepis na zdrową, bardzo dobrą, nisko-węglowodanową i sycącą kolację – omlet. Samo przygotowanie omleta nie trwa długo – dobra informacja dla tych co nie przepadają za gotowaniem 😉 oraz dla tych co trenują wieczorami.

Dlaczego taki omlet polecany jest na kolację?
Ponieważ im jest później, tym nasze dania powinny zawierać mniejszą zawartość węglowodanów.

Zachęcam do wypróbowania przepisu, bo naprawdę warto!

Do przygotowania omletu będziesz potrzebował/a:

  • jajka – 3 szt.
  • mleko – 30 ml (najlepiej 1,5% mleko)
  • ser mozzarella – 1/2 kulki
  • pieprz i sól – do smaku, ale ze solą lepiej nie przesadzać 😉
  • dodatki – to co lubisz najbardziej, może być to: szynka, pieczarki, kawałki piersi z kurczaka, ananas, zioła, pomidor, inne warzywa.
  • sos pomidorowy, koncentrat, ketchup (opcjonalnie).

Mój dotychczas ulubiony omlet składał się z: szynki, mozzarelli, pieczarek, szczypiorku i pomidorów.

Przygotowanie omletu:

  1. Jajka roztrzepać w miseczce. Następnie dodać do nich mleko, trochę soli i pieprzu (ja dodaję jeszcze oregano i słodką paprykę) – wymieszać wszystko dokładnie aż do połączenia składników.
  2. Wylać całość na patelnię (najlepiej wcześniej lekko spryskaną oliwą).
  3. Dodaj wybrane i najbardziej lubiane przez Ciebie dodatki.
  4. Patelnie zostawiamy na małym ogniu do czasu, aż jajka się zetną.
  5. Przekładamy na talerz.
  6. Opcjonalnie można górę omletu posmarować ketchupem, koncentratem lub sosem pomidorowym (ja wolę bez, ale są zwolennicy mazideł ;))

Smacznego!!
Zachęcam do podzielenia się w komentarzu opiniami czy Wam smakowało i jakie polecacie dodatki 🙂

* Zdjęcia wykorzystane w artykule pochodzą z serwisu fotolia.com

You may also like...

Dodaj komentarz

1 Komentarz do "Zdrowa, pyszna i nisko-węglowodanowa kolacja – omlet"

avatar
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marta
Gość

Przepis wypróbowany – pychotka!! 🙂 Polecam także wersję z ananasem!