Nudzą Cię treningi cardio? Zamień je na Cardio Tenis!

Znudziły Ci się typowe treningi cardio na bieżni, rowerku lub orbitrekach? Chiałbyś/aś spróbować czegoś nowego, równie efektywnego i wciągającego?! Mamy dla Ciebie fajną, bardzo efektywną alternatywę typowych treningów cardio, która nie tylko pozwoli zgubić Ci zbędne kilogramy, poprawić sprawność fizyczną, ale przede wszystkim dostarczy wiele rozrywki i przyjemności z ćwiczeń! Rozwiązaniem tym jest cardio tenis!

Cardio tenis to jeszcze mało popularny w Polsce rodzaj aktywności ruchowej, który odbywa się w grupie. Jest to skrzyżowanie zabawy oraz gry w tenisa. Jego początki sięgają 2005 roku, a pomysł narodził się w Stanach Zjednoczonych.
Dobrą wiadomością jest to, że cardio tenis mogą uprawiać wszyscy – nawet te osoby, które nigdy wcześniej nie miały nic wspólnego z tenisem i są w tej materii kompletnymi amatorami 🙂 Ponadto wiek, płeć i umiejętności – podobnie jak w tradycyjnej wersji gry w tenisa – nie mają tutaj znaczenia. Liczą się chęci!
Jednak największa frajda z gry jest wtedy, gdy gramy z osobami na podobnym poziomie zaawansowania i sprawności fizycznej.

Ucieszona i zadowolona grupa osób trenująca trening cardio tenis.

Cardio tenis to bardzo dobra i skuteczna alternatywa dla typowych ćwiczeń cardio i aerobów!

Co daje cardio tenis?

Cardio tenis powstał z myślą o alternatywie dla tradycyjnych treningów cardio, czy jak kto woli – aerobowych. Jego zadaniem mam być spalanie tkanki tłuszczowej, poprawa kondycji, sprawności fizycznej i ruchowej, zwiększenie wytrzymałości organizmu oraz ogólna poprawa zdrowia i sylwetki, a wszystko poprzez dobrą zabawę! Wszystko to możemy osiągnąć dzięki dobrze ułożonemu i zbilansowanemu treningowi z dobrem właściwych ćwiczeń.

Jak wygląda trening cardio tenis?

Trening cardio tenis jest podzielony na trzy etapy:

  • I. Rozgrzewka

Rozgrzewka jak w każdej dyscyplinie sportu czy aktywności fizycznej jest podstawą, niezwykle ważną i konieczną do wykonania. Powinna trwać od 5 – 10 minut i działać na wszystkie partie ciała, nie tylko wybrane –  jest to etap, który powinien przygotować nasz organizm do intensywnych ćwiczeń.

  • II. Trening główny

Na tym etapie wykonujemy intensywne ćwiczenia cardio. Są to krótkie, lecz intensywne ćwiczenia w seriach, które mają utrzymać nasz puls (bicie serca) na poziomie równym typowym ćwiczeniom cardio. Efektem tego etapu treningu jest szybsze spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej odłożonej w naszym organizmie oraz ogólne poprawienie zdrowia, w szczególności wzmocnienie naszego serca. Etap ten trwa zazwyczaj od 30 do 50 minut, w zależności od ułożenia programu treningowego, naszego poziomu sprawności fizycznej oraz efektu, jaki chcemy osiągnąć.

  • III. Odpoczynek

W ostatniej fazie treningu cardio tenis dajemy naszemu ciału odpocząć i stopniowo pozwolić mu dojść do normalnego stanu. Etap ten trwa podobnie jak rozgrzewka ok. 5-10 minut.

Tenisistka przymierzająca się do odbicia piłeczki tenisowej.

Cardio tenis to także bardzo dobry wstęp do nauki gry w tenisa, który przygotuje nasze ciało oraz sprawność ruchową do typowego, technicznego treningu tenisa.

Nie raz możemy się spotkać z tym, że trening cardio tenis odbywa się przy muzyce, która przynosi zupełnie inne doznania niż przy tradycyjnej grze w tenisa. Należy jednak wziąć pod uwagę, że nie zawsze jest taka możliwość – dużo zależy od kortu tenisowego. Niektóre obiekty kategorycznie zakazują puszczania muzyki na korcie.
Zajęcia cardio tenis odbywają się w grupach, zazwyczaj 4-10 osobowych. Mogą być to grupy mieszane, zróżnicowane pod kątem wieku, płci oraz umiejętności. Jednak jak jest taka możliwość zazwyczaj dobiera się je w grupy, w której uczestnicy są w podobnym wieku i na podobnym poziomie zaawansowania, a także sprawności fizycznej.

Zalety treningu cardio tenis

Zaletą treningu cardio tenis (oprócz już powyżej wymienionych) to na pewno możliwość nauki gry w tenisa lub poprawienie techniki gry, z tym że nauka tutaj odbywa się bardziej poprzez zabawę. Cardio tenis to fajny sposób na wprowadzenie do tenisa ziemnego, ponieważ skupia się on bardziej na ćwiczeniach ruchowych, niż na samym szlifowaniu perfekcyjnej techniki gry. Dzięki niemu możemy przygotować nasze ciało oraz sprawność ruchową, która pomoże nam w dużym stopniu przy typowej nauce gry w tenisa. Pozowli nam to także z zaznajomieniem się z kortem, rakietą i piłeczką tenisową oraz stylem gry.

* Zdjęcia wykorzystane w artykule pochodzą z serwisu fotolia.com

You may also like...

1 Response

  1. Marian napisał(a):

    Tak zwykłe kardio jest po prostu zwykłe ale trzeba przyznać że skuteczne. Nowości sa zawsze fajne i na pewno lesze niż poprzednie ćwiczenia. trzeba tylko umieć dobrać odpowiednie ćwiczenia do siebie http://beactive.pl/silownia/jak-dopasowac-cwiczenia-do-swoich-potrzeb Pamiętajmy o efektach,a wtedy praca staje się przyjemniejsza.